27.01.2011

Murat Bardakçı & Ahmed Akgündüz

Muhteşem Yüzyıl'la beraber tartışmalar sürüp gidiyor. Osmanlı'da Harem kitabıyla tanınan Prof. Dr. Ahmed Akgündüz de tartışmaların içinde. Geçenlerde Murat Bardakçı köşesinde Akgündüz'le alakalı bir yazı kaleme aldı:

Yazının ayrıntılarını siteden okuyabilirsiniz. Ahmed Akgündüz ise mail gruplarına gönderdiği yazı ile Bardakçı'ya cevap verdi.
Yayımlıyoruz:

Degerli Arkadaslar

Muhteşem Rezalet dizisi münasebetiyle cevap mahiyetinde kıymetli bir Gazateci arkadaşın benimle yaptığı röportajın gazetelerde yayınlanması üzerine 24 Ocak 2011 tarihli Habertürk Gazetesinde daima bize hakaretler yağdıran ve kendisini hesaba dahi katmadığım Murat Bardakçı Ünlü Tarihçinin Büyük Hatası ve benzeri ifadelerle beni yıpratmaya yönelik bir yazı kaleme aldı. Ben Murat Bardakçı'yı muhatap alıp cevap vermeye değer bulmuyorum. Cevabı kamuoyu ile paylaşmak istiyorum. Ancak Murat Bardakçı ile alakalı cevabımı da makaleler kısmında yayınlayacağım.
Ben bir kaç hususu belirteyim;
1. Ister benim dil surcmem veya isterse Gazetecinin yanliş anlamasi sonucu bu hatanin oldugunu biz de hemen farkettik ; dakika durmadan tashih eyledik. Bizim web sayfasinda tashihli nushayi goreceksiniz. Sizden sonra degil, gazetede gorur gormez tashih yoluna gittik. Zira Universitede calişan ve tarihe merakli olan bir memur da beni ikaz edenler arasinda. Sadeddin Efendi’nin tarih kitabini sayfa sayfa mutalaa eden bir insan olarak bu hatayi yapmam zor ancak mumkun; fakat sadece dil surcmesi seklinde mumkun. Bu bir gazete roportaji, 550 sayfalik Harem kitabinda buna dair bir hata da mevcut degil. Eski makalelerimi de arastirdim; acaba ayni hata olmus mu? Diye. Ancak vuku bulmamis. Kaldi ki boyle bir hata olabilir de.
2. Şayet boyle bir hatayi yaptiysam ki, ben de insanim, hatami işaret edenleri omuzumda veya sirtimda dolaşan akrebi haber veren dost olarak gorürüm. Bundan da memnun olurum.
3. Keşke suçlayici ifadelerle yayinlamadan evvel bu ikazi bana yapmiş olsaydiniz, gerçek manada bilime de hizmet gayeniz ortaya çikardi.
4. Bilinmeyen Osmanli kitabinda var olan hatalar da boyle olmasi muhtemel hatalardir. Her baskida duzelttigimizi okuyucular bilirler. Halife Abdulmecid’I sultan diye yazmamiz gibi. Bunun akademik bir hata olmadigi zira ilkokul talebesinin bilr bundan haberdar oldugu ortadadir.

Prof. Dr. Ahmed Akgunduz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Site Meter